good

Kära Dagbok!

Livet just nu är både pest och maräng (ett hårstrå i min dyra efterrätt).

Jag känner väldigt mycket press på mig själv att orka att lyckas höja min gamla betyg. Jag har varken motivation eller vilja att göra detta, men har lixom inget annat att göra. Att gå hemma hela dagarna skulle vara än värre. Jag ogillar lärcenter med alla gamla nyutbildade 55-åriga tanter och gubbar som pratar engelska turistdialekt. Jag vill ha ett jobb och sluta plugga.
Jag är skitkänslig, lixom Ilma var i våras. Jag får inga utbrott, men gråter jämt. Jag läste en liten notis i Falköpingstidningen om en mamma som räddat sin 5-årige son från att drunkna i en brunn genom att kasta sig i det kalla vattnet, hova upp honom ... sen fastnade hon själv där. Jag grät vid frukost bordet. I vanliga fall skulle jag bara tänkt att hon var otroligt modig, men istället kände jag mig in i de känslor som hon skulle ha haft. Jag storlipa, efter nån minut var jag klar och vände sida. Det är bara irriterande att dte händer sisådär sju gånger om dagen. pillerhelvete.
Min katt är deprimerad. Han tycker antagligen att all uppmärksamhet riktas mot den bortskämde snorungen som äter upp hans mat och skäller och hoppar på honom, när hon inte fattar att vuxna katter inte leker med skitungar. Han matstrejkar därför och är mest tyst. Idag ägnade jag större delen av att borsta honom (han både rev å bet mig och borsten), tvätta honom och torka honom. Jag lade för strykbrädan så att Stina inte kunde komma in i finrummet, där han låg och sov. Jag myste och busade med honom.  Nisse är en butter liten man som vill dricka ur glas och sitta på köksstolen, precis som alla vuxna gör. "jag är en människa!"
Mitt rum är en svinstia. Egentligen är den väl inte så väldigt grisig, jag vet precis vart jag har alla grejjer, men nån hade skruvat ner värmen och jag råkade mosa en brunspindel i min väska (UUUH!!!) och blah! jag HATAR spindlar. äckelpäckel! måste städa imorrn.
Vår "girls-out" i lördagskväll blev inte som vi hoppats. Jag och Fia var skittrötta efter en dag av stress i Götet och vi kunde inte enas om vart vi skulle. Det blev till slut Terassen. Kasst. Det sög fullkomligt. Blandade åldrar på folket och nåt liveband som var ännu tråkigare. En tjej smällde upp en dörr på min arm så nu har jag ett fett brunt blåmärke (brunmärke?). Zandras dejt (eller ja, jag försökte para ihop dem) trodde att vi skulle komma till Krickelin och träffa dem där.. eller Zandra skulle träffa honom där.. men när vi sa att vi skulle vara i Falköping så kom han snällt dit ändå, själv.  Sedan bråkade jag å D. Fast det var inget vidare allvarligt. Men det sög bara ännu värre efter det. Som avslutning på kvällen (förutom alla svartfärgade skövdesmåbarn som satt längst bak i bussen och väsnades) så kom det fram en liten man, kortare än mej, keps och persingar i varje utstående kroppsdel i ansiktet och stötte på mej vid tågstationen. Han hade sånt där tunnt strutformat skägg på hakan och undrade om jag skulle åka med bussen till skövde och något annat fånigt som jag inte minns. Zandra asgarvade.
Jag har en finne i näsan.


Bolagret i Gällstad är att rekommendera! Jag och Daniel var där i söndags och det var en trevlig överraskning. Där Lager 157 förut hade barnkläder och skor, ligger nu en inredningsaffär i prisklass med IKEA. Det fanns hur mycket gott som helst att titta på, så glöm inte att gå in där nästa gång.
Den 14 Oktober ska Falköpings Sångsällskap ha en liten konsert kl. 19.30 i Fredrikbergskyrkan. 50:- för vuxna och 20:- för ungdom. Skymningsljus. Det är en liten viskonsert med kör och solister som handlar om styrka, kärlek och tröst. Alla pengar kommer att gå till Rosa Bandet, bröstcancerfonden. Jag och Zandra kommer vara där ;) (jag ska sjunga Stilla Ro och Nära)
Jag och Martina satte i fredags upp en lapp på musikskolan om the band. En gitarrist, en trummis och en basist. Inegn speciell ålder sökes bara några med mycket tid, tycker om att stå på scen och kan sitt instrument. "Hej, jag heter Magnus och går i sjuan och har spelat gitarr i två år. Är det ett rockband??"
-Imse Vimse Spindel klättra' upp för trån'. Ner faller regnat.. "jättebra Magnus, inte riktigt vad vi söker"
Jag är så glad att jag har mina vänner. Vad skulle jag göra om inte du höll koll på mej Ilma?
Livet med Daniel är underbart, på alla fronter ;P Älskling, jag vet inte vem jag hade varit utan dig. Jag har blivit sådär mammig också, pysslar om och stoppar om när han är lite krasslig... ni vet killar när de blir sjuka :)...


Kommentarer:
Postat av: Sanna

Släng pillrena åt helvete! Sluta pressa dig själv! Lyckas du inte så lyckas du inte, du är lik go för det Bengan. Sist men inte minst, jag kan fortfarande doa om nu vill :D

Kramar i massor

Postat av: ilma.

jag tänker ta hand om dig tills jag e åttio, grå och knappt kan stå upp själv :) du är min ängel! dig vill jag aldrig förlora. hata piller!

2005-10-04 @ 11:59:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits