Klassfest!

Ja, kära vänner.

 

Härmed bestämmer jag att nu på lördag, är det klassfest, grillning, mys, kanske bad, beror på hur många bilar vi får tag i, å sen tältning ( för att jag bor i bushen), men det går nattbussar hem till stan sådeså!

Skulle de pajja å nästan inga kan så går det vilken dag som helst i kommande veckan, men de vore ju roligt om vi träffades samtidigt! hihi

 

Ja, meddela mig när ni vet å kan!!


Midsommar

Till skillnad från alla lyckliga själar så spenderade jag en mycket engenäm midsommarkväll hos fröken Lindén på Vilhelmsro istället för att åka till kusten. Dels för att jag skulel jobba i helgen, men också för dess oTroligt härliga människor!

 

Jag, Martina, Emma, Sofia, Sofie, Roger, Lars och P-A parkerade oss på Martinas veranda och lagade til potatis med räkor och chips och gräslök och creme F och vitlökar och makkor och till efterätt chokladglass med jordgubbar. mumsigt verre. Det var helt okej och vi lyssnade på P-A som precis ryckt in i lumpen (heter dte så?!) och Rogers lillasyster som försökte röka vattenpipa, vet inte hur det gick med det, Martina och Emma som ska flytta ihop, Lars som varit i Hultsfred och Sofia som är upp över öronen kär!

 

jo...sen ringde Daniel och berättade att han älskade Roger. huhu. Okej?! :P

 

Nu är det iallafall så att jag skall ha en klassfest Antingen lördagen den 2:e juli Eller lördagen därpå, men jag måste veta när ni Inte jobbar och sånt, kära före detta klasskamrater. Meddela mej snarast (så att även jag hinner att ändra datum). Sprid vidare.

OM, ni är intresserade, NS3e, så är det grill snack och tältning i trägårna som gäller, det ligger några sjöar ngra km här ifrån om så och ja... bara för att träffas och sånt. Vänner till klassen även välkomna. fredliga :)

 

pusspuss


lycklig som av bara tusan

Midsommar nu snart och jag ska jobba hela helgen.... men då blir det ju också pengar pengar :P

 

På fredag ska jag och Zandra Westergren sjunga i forentorp, en liten bit utanför Gudhem. 20 min för 1000:- var! Deru :D Sen på kvällen drar vi nog ihop oss som ska jobba å har lite middag för att sen shejka loss lite på Plantis. Alla är givetvis välkomna, bara att kontakta mej elelr mörtian :)

Å sen på lördag å fredag ska jag kotta runt bland alla barnen å vara busigt snäll :)

 

 

Daniel ringde mej till slut, efter några dagars tystnad i Hultsfred. Hans nya abbonemang var pajj, trodde han, fast han hade pluttat in simkortet fel bara. Nu är han hemma och han är bara min. Det pirrar i hela kroppen när han håller om mig! :)

 

 

Jag har iaf bestämt mig för ROSKILDE nästa år. Tjenarepenisen, de e samma artister å ett x antal fler i Ros. sen så är biljetten typ bara 250 spänn dyrare. Jag ska tvinga med mej roger å daniel å alla andra som vill vara med i vårt lilla huligan-gänge är hjärtligt stjärtligt välkomna!

 

puss                               


..ensam...

Idag skulle det vara soligt väder och vad får man, REGN! men jag är inte så förvånad hujjehujja!

 

Daniel är på hultsfredsfestivalen och jag , faktiskt, saknar hans närvaro fruktansvärt! PÅ radio, tv, idningar, hultsfred överallt och jag undrar vad han gör, vad han lyssnar på , hur han mår... vem som försöker hångla med honom (jag var där förra året - jag VET hur det är :P ) ,,,oh.

ont i magen.

 

Nu sk ajag iaf iväg på kick-off på sommarland, party party!! :P ha så underbart !!


snupp

Idag fick jag ringa till jobbet och sjukanmäla mig. Hostat hela natten så att jag inte fått en blund...

Jag har nu ont i halsen, näsan är röd och söndersnuten och jag ser allmänt sliten ut. Viiilken trevlig start på sommarlovet!

Åh, nu ösregnar de ute också.

 

STORT GRATTIS till Roger, fastän jag å d inte dök upp på det mycket lyckade grillpartajet (hörde jag ;) )

 

VART ÄR SOLEN!?


snörvelsnörvel

Jeffla förkylning!


snörvelsnörvel

PLZ! Det är nu officielt att jag hatar barn, iallafall de barn man möter på jobbet,..

 

Idag var min första dag på jobbet ; kotte på Skara Sommarland.

Det var helt ok, förutom att det regnade och vi inte kunde vara ute och kotta, iställetfick vi öva på ansiktsmålning och göra sånt där på kontoret som ingen egentligen vill göra..

Sista halvtimmen så kände jag å Sandra att vi nog skulle krypa i kotteklädera och hälsa på de små barnen ändå.... vi hinner inte vara ute mer än 10 min innan de kommer ett gäng med killar i 14-års åldern och ska knäppa loss våra svansar, dunka oss på huvudena och knuffas osv.

Jag och Sandra börjar gå mot Westernstaden för att undkomma de små ligisterna, alla andra barn, i ca 1-7 års åldern tycker om kotte och hans kottelina och vll hälsa, krama och ta kort :)

Vi smiter in bakom planket, bakom lotterierna, pustar ut, går in igen för att möta ännu en hord av barn. SÖTA! men sen kom det ett gäng med killar i 20-års åldern och skulle knuffas, kolla vem som var i dräkten, säga fula saker, slå på huvudena och sånna grejjer. HALLÅ!? De e väl ingen nyhet att det är människor som är i kottedräkterna?! PLZ, show some respect, vi gör dte för barnen, inte för övermogna skitstövlar!

 

Nu ska jag äta mörk choklad, plinga Ilma och hoppas på att Rogers grillfest blir lyckad! Imorgon drar jag ut i kottedräkten igen!!! ;)


sO tIred

Idag.

 

Slappat i solen med Stina som nöp mej i armarna och sprang som en galning tills hon kultade lver sin vattenskål, då blev hon blöt och även lite lessen och kinkig.

Trots att hon är hur söt som helst så blir jag bara mer och mer trött, men man blir faktiskt fruktansvärt glad när allt jobb ger resultat och hon faktiskt börjar lyssna på sitt namn! Halleluja!

 

Det är inte mycket som händer när man är lycklig student, imorron ska jag iaf åka till skolan å hämta mina betyg, sen sätter ag aldrig mer min fot där,,,,förhoppningsvis =)

Syjuntamöte i Torbjörntorp på fredag, tyvärr alla småttingar, We diss your party at,,, Plantis? hehe

 

 


 

 

Vill ni ha restips inför sommaren så har jag letat fram de här, till en artikel i SLA på måndag, sista uppslaget för iår :)

 

  1. Sista minuten resa
Det finns alltid ett antal sista-minuten resor kvar att hitta för den som har väskorna packade och är redo att åka. På
www.aftonbladet.se kan du just nu få hjälp via www.reseguiden.se för att hitta resor till priset av 500 kr. På www.apollo.se kan du också hitta enkelresor från 198 kr. 

www.lastminute.com

      www.ryanair.se
      www.travelpartner.se
      www.always.se

  1. Fritidskort
Du som inte fyllt 20 reser för 5.10 kronor om dagen i hela Västra Götaland under hela sommaren. Fritidskortet gäller i 100 dagar och du kan åka buss och tåg på det.
Pris 510 kr
www.vasttrafik.se

  1. Regionen runt 24 timmar
Biljetten gäller i 24 timmar från det att resan startar på alla bussar, tåg (ej X2000), båtar, spårvagnar och vissa av Swebus Expressbussar i hela Västra Götaland.
Pris 225 kr
www.vasttrafik.se


  1. Stena Line

      Res med Stena Line till Danmark och Tyskland över dagen från Göteborg!

Det går båtar ett antal gånger om dagen och priset för en vuxen person är ca 300 kr.

www.stenaline.se

  

  1. Backpacking

Är du över 18 år och har inget speciellt att göra i sommar? På www.backpacking.se och www.statravel.se får du tips om hur du på billigaste sätt kan resa runt med ryggsäcken genom Europa i sommar. Där får du också tips från andra ungdomar som gjort liknande resor.

 
  1. Bila med kompisarna

Dra ihop ett kompisgäng, varav en har körkort och lasta bilen full. Bila en sväng i Sverige eller kanske till Danmark eller Tyskland. Man kan spara många pengar på att leva på pasta och campa när man är många som delar.

www.sembo.se får du veta mer.


 

Åjo, Adrian's Apartment skiva finns att inhandla på Filmstallet i Falköping om ni är nyfikna :P

            jag+d                   


Back on track

...Sjung om studentens lyckliga dag!

 

Efter en så sjuttans hektisk vecka med helg så har jag nu vilat ut i några dar och nu jefflar händer det grejjor! Det har varit studenten å balen å efter det var man tvungen att sova å städa å festa å pussas :)

Vi har nu hemma hos oss en litenliten puppy som inte kan sova själv och matvägrar, beter sig som en liten fyraåring, men GU' så söt! Men jag tror inte att jag skulle orka ta hand om en sån där liten sak på heltid, bäbis bäbis!

 

Idag har jag städat hela mitt rum, tagit hand om Stina som kräktes i bilen in till falköping och hängt tvätt och köpt body butter och pratat massor med Daniel. Han är nu i "stugan" och har glömt sin mobil i skolan, så vi kommer inte kunna prata mer idag om han inte kommer på att han kan ringa till mej från "stugans" telefon....saknar mycket

 

Jag är sjuklig verre nu med. hoshost å snörvel... :(

 

å jag vet att jag sa att jag inte skulle skriva mer här, men sen så försvann ju alla fula inlägg så nu jeklar ska de bli BRA! Ska jobba häcken av mej för att skiten ska fungera! :)

 

Puss å smussel! (fy fan  va vi e bra!!)


hits