sommardagar

Åh. 2 veckor har passerat och jag har mått underbart!

Första veckan spenderade jag och Daniel hos migg, då mina föräldrar var bortresta till Österlen. Vackert väder med frukosti trädgården med melon och nyrostat bröd med skagenröra på.

Veckan därefter var vi hos Daniel då Hans föräldrar var i Pragh. Solade i trädgården och hade vattenkrig.

 

Nu är man hemma igen och ska ta tag i saker å grejjer igen. Här är min lista för kommande månaden (hoho);

 

1. Skall häva ut min mycket otympligt stora, ärvda 100-åriga byrå och ersätta den med en liten ärtig en från IKEA, tillsammans med ett klädskåp och en spegel. Tänkte passa på att häva ut min soffa, införskaffa en vilstol, matta, golvlampa och golvväxt istället :)

 

2. Ilma kommer hem på söndag och har därefter en vecka ledig tid, jag å mörtan tänkta (om alla är lediga) ta med henne till Stockholms jazzfestival. Sådär lagom för en dag ju! :) Därefter tänkte jag å pilma ta med våra grabbs till Lizzan någon dag?

 

3. Ska börja citera alla roliga saker som barnen på sommarland säger till kotten (jag alltså). Har hittills fått in ett riktigt fyndigt ett. När vi åkte tåget var det en liten kille som kläckte ; "Kotte, alla människor kan inte vara glada och den som gnäller är en gnällspik", på bred skånska. Så ofattbart gulligt! Sen undrade han om han fick sitta i mittknä, men där hade jag ju min mage så jag pekade på magen och lyfte lite i den för att visa att den tog upp all plats i mitt knä. "Har du ont i magen? Mamma, Kotte har ont i magen, vad ska vi göra?" Mamman svarade "Han har väl ätit för mycket" - "Är du hungrig?" frågade lillkillen och grep tag i några löv ..

 

4.  den 6 augusti så är vi några som ska sjunga "fredssånger" på Plantis, jag vet inte riktigt vad detta innebär och inte Ylva heller, men jag måste börja förbereda så är det någon som har några förslag så blidde jag glad :D

 

5. Någon som ville gå på Göteborgskalaset??

 

 


Kommentarer:
Postat av: Sanna

Varför är du lessen på bilden lilla Bengan?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits